Senaste Nytt:120811
Hej!
Puckelryggen kommer till Tierp den 23-26 augusti, anmälan och startavgift fixades härom kvällen! Den nya motorn är inte helt färdig än men teamet kör långa mekkvällar och räknar med att hinna i tid. Magnus säger att motorn ska provstartas på måndag eller tisdag kväll. Jag har laddat upp med hörselproppar.

Jag återkommer efter provstarten.

John

--

120725
Hej!
Magnus granne John här. Efter två års motorvrål och avgasrök så tänkte jag: If you can't beat them - join them! Så här sitter jag nu och hjälper killarna uppdatera sidan. Börjar kanske vara dags, förra uppdateringen var nästan sex år sedan.

Puckelryggen fick ju göra comeback redan förra säsongen efter att ha samlat damm i Manges garage ett antal år och det blev en handfull tävlingar, bl.a i Piteå och i Fällfors. Tiderna man fick ihop var inte alls dåliga med tanke på att bilen inte gått på ett tag.

Förra säsongen avslutades med en trasig motor så inför denna säsongen har dom jobbat på en ny. Bygget har tagit längre tid än vad som var tänkt så premiärrepan har fått dröja. Just nu siktar killarna på att kunna vara med och tävla i Tierp i Augusti och September.

Utöver motorn så har teamet bl.a. gjort en ny kolfiberhuv, en ny växelspak samt jobbat litet på dataloggersystemet och dess givare.

Jag har nära till Manges garage, så kolla in på sidan framöver så lägger jag upp nya bilder och statusuppdateringar.

John 

--
060918
Hej
Resan till Finland blev av tack vare Markus Sundsten och Johan Saari som ställde upp med boende och mekhjälp under tävlingen.
Utan deras hjälp hade det inte varit möjligt, STORT TACK!

Första kvalrundan hade ett elfel uppstått vilket gjorde att startvarvstoppen låg kvar, därav den dåliga tiden. Andra rundan gick det bättre. 7.92/280km/h visade att vi var med i leken igen.
Efter att ha justerat om bilen lite till tredje rundan, blev tiden 7.72/281km/h. Nytt personbästa i både tid och hastighet! I första elimineringsrundan gick det inte så bra.
Bilen drev fram i starten, vilket resulterade i tjuvstart och hemfärd för oss. Slutfarten blev nytt rekord igen, 286km/h, vilket visar att det finns mycket mer att hämta.

Vi är mycket nöjda med resultaten vi har åstadkommit under dessa två tävlingar, och vi vill passa på att tacka alla som hjälpt oss inför och under våran comback.

Hunchbackracing

--
060901

Valet blev att vi ska köra i Finland.
Beslutet fattades i torsdags kväll efter ett digert sökande efter extramekaniker och transportfordon.
Vi hoppas på att där ytterligare finslipa och justera på bilen för bättre resultat. Har ni vägarna förbi Alastaro för att titta på tävlingen, tveka då inte utan kom förbi och hälsa på hos oss.Får vi tillgång till en dator med uppkoppling kan det hända att vi skriver ett par rader i Hunchbloggen/Gästboken och berättar hur det artar sig under helgens gång.

Full gas på er! / Magnus o Sören

--
060829
Vi har nu avklarat vår T&T på Pite Dragway och känner oss ganska nöjda (även fast vi brände några kopplingar).
Tanken var att vi skulle starta lite lätt och känna av bilen efter alla juseringar som den genomgått, men så blev inte fallet. När det väl bar iväg och allt bara flöt på fanns inte en tanke på att slå av och ta det lugnt...
Bästa tiden för helgen blev 7,90sec med en slutfart på 275km/h. 60-foten hamnade på 1,18.

Nu står vi i valet och kvarlet om vi ska ta oss över till Finland för att köra ännu en gång, men är i skrivande stund lite osäkra.
Vi återkommer så snart som möjligt med mer info om vad som händer.

Väl mött / HunchbackRacingTeam

--
060101
De senaste två åren har vi tyvärr fört en anonym tillvaro. Under denna tid har vi ”laddat batterierna” efter dom intensiva åren som vi tävlade med bilen. Vad vi håller på med är bl.a. att ”trimma” motorn ytterligare. Till vår hjälp har vi anlitat två personer som fått till uppgift att göra motorn teoretiskt så effektiv som möjligt. Den ena är Göran ”Dr Ernie” Ernlund (DTE Racing), och den andra är Lennart Zander som driver företaget Boost Buster. Andra som varit delaktiga i projektet är Jocke Mellberg ,VM Performance, Christer Johansson, NLR samt Gunnar Lundstöm i Umeå. Dessa har delat med sig av sina erfarenheter samt även hjälpt till med delar till projektet. Nu pågår tillverkning av bl.a. nya insugs- och grenrör enligt dom data som är framräknade, för att sedan provas ut i bromsbänk under våren. Vi vill passa på att tacka alla som ställt upp och hjälpt oss, ”ingen nämnd ingen glömd”, som man säger.

Hälsningar Hunchbackracing.